RR 250/300 MY23

Pris:
RR250 MY23: 104 900:-
RR300 MY23: 107 900:-
Betas 250/300 har dem senaste 3 åren, blivit kända för sina mångfaldiga VM-Guld. 

Steve Holcombe, har under åren 17-18-19, presterat 5 (!) VM guld på en Beta RR300. 2019, klev ytterligare en stjärna upp högst upp på pallen. Brad Freeman körde hem totalsegern i E2 klassen, såväl som en totalvinst i EnduroGP klassen, och korades därmed till världsetta. Detta körandes på en RR250.

2020 släpptes den nya generationen motorcyklar. Beta lanserade då en helt ombyggd motorcykel, som visade sig vara otroligt välbyggd.

Med hjälp av ett effektivt team, och en stor skara testpiloter, utvecklade Beta en fantastisk motorcykel. Den har under de senaste åren berömts för sin fina geometri & känsla.

Motorerna, likt hela Betas sortiment, levererar en linjär effektkurva, som gör sig utmärkt i skogen, såväl som på crossbanan eller gräsproven.

En ultimat enduro motorcykel, för en världsmästare, såväl som den vardagliga motionären!

  • Anpassa din motorcykel utefter förhållanden! Men hjälp av de olika mappningsverktygen, får du en hoj som anpassar sig bättre till olika banor.
  • Slimad design, för optimal känsla och körbarhet.
  • Smidigt och lättsvängt chassi!
  • Bottenstark, och linjär motorkraft, som passar motionärer, så väl som världsmästare.

Motortyp: Enkel-cylinder, 2-takt. vattenkyld
Cylinderdiameter: 66.4mm
Slaglängd: 72mm
Kubik: 249cc
Kompressionsförhållande: 13.2:1
Avgasventil: BPV System
Start: Kick
Tändning: AC Kokusan - Digital CDI
Tändstift: NGK BR9ECMVX
Bränsle: Oljeblandat
Förgasare: Keihin PWK 36
Koppling: Oljekoppling
Växellåda: 6 Växlar
Motorolja: Putoline MX7

Ram: Stålram
Hjulbas: 1482mm
Längd: 2172mm
Bredd: 815mm
Höjd: 1270